Parafia Rzymskokatolicka pw. śś Piotra i Pawła w Racławicach w związku z chęcią skorzystania z dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na renowację ołtarza bocznego z obrazami, publikuje zapytanie ofertowe.
ZAPYTANIE OFERTOWE
W ramach przedsięwzięcia „Wykonanie konserwacji ołtarza bocznego z obrazami”
znajdującego się w kościele parafialnym p.w. śś Piotra i Pawła w Racławicach
dofinansowanego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
1. Zamawiający:
Parafia Rzymskokatolicka pw. śś Piotra i Pawła w Racławicach
Racławice 48,
32-222 Racławice
2. Tryb Zamówienia.
-
Zamawiający nie jest zamawiającym w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019r. (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 1605 z późn.zm)
-
Zamówienie realizowane jest w sposób zapewniający transparentność wydatkowania pozyskanych środków.
-
Postępowanie prowadzone jest z zachowaniem zasady przejrzystości, transparentności uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.
3. Opis przedmiotu zamówienia
-
Przedmiotem przedsięwzięcia są prace konserwatorskie, restauratorskie przy zabytkowym ołtarzu bocznym z obrazami znajdującego się w kościele parafialnym p.w. śś Piotra i Pawła w Racławicach.
-
Z uwagi na fakt, iż przedmiotowy ołtarz jest zabytkiem wpisanym do rejestru zabytków pod nr. – B-246 z 13.08 1971r. (nowy nr. B 80/M z 06.02. 2008r.), pracami objętymi zakresem umowy, winna kierować albo samodzielnie wykonywać osoba spełniająca wymagania, o których mowa w art. 37a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.).
-
Demontaż obiektu i jego transport do pracowni konserwatorskiej.
-
Usunięcie wtórnych nawarstwień ze struktury architektonicznej ołtarza.
-
Usunięcie wtórnych nawarstwień z elementów złoconych i srebrzonych.
-
Konserwacja odkrytej warstwy malarskiej na strukturze.
-
Rekonstrukcja –konserwacja złoceń i srebrzeń.
-
Konserwacja dwóch obrazów.
-
Montaż obiektu na miejscu ekspozycji w kościele.
-
Wykonanie dokumentacji konserwatorskiej, powykonawczej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w przedmiarze robót oraz Programie prac konserwatorskich stanowiący załącznik nr 2 i 3 do niniejszego Zapytania Ofertowego.
-
Ponadto Zamawiający oczekuje od Wykonawcy udzielenia na wykonany przedmiot umowy i zastosowane materiały, gwarancji i rękojmi na okres nie krótszy niż 60 miesięcy.
-
Termin realizacji umowy – do czterech miesiące od dnia podpisania umowy.
-
Warunki realizacji przedmiotu zamówienia
-
Na każde żądanie Zamawiającego, w toku realizacji zamówienia, Wykonawca musi przedstawić, m.in., bieżący zakres prac i materiały użyte do konserwacji,
-
Prace konserwatorskie winny być wykonane z największą starannością i w najwyższym standardzie, zgodnie z zasadami sztuki konserwatorskiej, obowiązującymi zasadami i przepisami prawa regulującymi wykonywanie czynności tego rodzaju w tym przepisami dotyczącymi ochrony konserwatorskiej oraz terminowo.
- Sposób przygotowania oferty
-
-
Oferent powinien stworzyć ofertę na formularzu załączonym do niniejszego Zapytania ofertowego (Załącznik nr 1) wraz z niezbędnymi załącznikami wskazanymi w Zapytaniu ofertowym,
-
Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez wykonawcę,
-
Oferta musi być sporządzona w języku polskim jako wydruk z komputera lub czytelnie inną trwałą techniką w sposób zapewniający jej czytelność podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy,
-
Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca wykonawcę lub wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem musi zostać dołączone do oferty,
-
Wszystkie poprawki lub zmiany treści oferty muszą być naniesione w sposób umożliwiający odczytanie błędnego tekstu (przekreślone), parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
-
Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika. Musi też wyliczać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienia i każdy z nich powinien podpisać się pod tym dokumentem. Jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, oświadczenia oraz dokumenty dotyczące Wykonawcy składa każdy z nich.
-
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
-
Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie.
-
Wszelka korespondencja między zamawiającym a wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia będzie kierowana do ustanowionego pełnomocnika ze skutkiem dla mocodawców.
-
-
-
-
-
-
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia.
-
-
-
-
- O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który:
-
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonał (tj. zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończył) co najmniej jedną robotę o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia o wartości brutto minimum 150 000,00 zł.
Potwierdzeniem spełnienia warunku będzie oświadczenie Wykonawcy złożone w Wykazie robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, wraz z podaniem ich rodzaj, nazwy zadania, w ramach którego zostały wykonane, dat ich wykonania, podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane, będącego Załącznikiem nr 4 do niniejszego Zapytania Ofertowego.
b) roboty objęte przedmiotem zamówienia muszą być przeprowadzone zgodnie ze sztuką konserwatorską przez osoby posiadające stosowne uprawnienia do prowadzenia prac przy obiektach zabytkowych tzn. posiadają wymagane uprawnienia lub wykształcenie konieczne do realizacji zadania (ukończone studia wyższe w specjalności konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków).
Potwierdzeniem spełnienia warunku będzie złożenie wraz z ofertą kserokopii ważnych uprawnień lub potwierdzenie wykształcenia.
2.) Wykonawca zobowiązuje się wziąć udział w wizji lokalnej przy obiekcie, która odbędzie się dnia 22.05.2024r. o godz. 9:00. Jest to warunek niezbędny do uczestnictwa w postępowaniu. Brak odbycia wizji lokalnej będzie skutkował odrzuceniem ofert
-
Kryteria oceny ofert.
• Cena = 100%
- Ocena kryterium zostanie dokonana poprzez przyznanie punktów w następujący sposób:
Cena – wg wzoru:
C = Cmin/Cob *100
gdzie:
• Cmin – cena oferty najniższej
• Cob – cena oferty badanej
• 100 – maksymalna liczba punktów w tym kryterium
- Za najkorzystniejsza uznana będzie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punków.
- Punktacja przyznawana ofertom w kryterium będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
9. Termin i tryb składania ofert
-
Ofertę należy złożyć w formie papierowej w Kancelarii Parafialnej za pośrednictwem poczty, kuriera, osobiście pod adresem: Parafia Rzymskokatolicka pw. śś Piotra i Pawła w Racławicach, Racławice 48, 32-222 lub elektronicznie: sdm.raclawice@gmail.com (podpisany i zeskanowany formularz oferty oraz pozostałe załączniki) do dnia 17.06.2024r. do godz. 10:00.
-
Oferty nadsyłane drogą pocztową lub składane osobiście powinny być dostarczone w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu opatrzonym nazwą: „Wykonanie konserwacji ołtarza bocznego z obrazami znajdującego się w kościele parafialnym p.w. śś Piotra i Pawła w Racławicach
-
Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłka pocztową czy kurierską.
-
Oferta złożona po terminie zostanie odrzucona.
-
Otwarcie złożonych w ramach postępowania ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert.
-
Wykonawca związany jest ofertą przez okres 30 dni licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawców do wyjaśnień i treści złożonych ofert.
10.Ocena ofert, informacja o wyborze oferty i unieważnienie postępowania
-
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu do składania ofert zmodyfikować treść zapytania ofertowego. Dokonaną w ten sposób modyfikację zamieści na stronie internetowej Zamawiającego pod numerem sprawy.
-
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty dla przedmiotowego zamówienia, Zamawiający zamieści stosowną informację na stronie internetowej na której opublikowane zostało ogłoszenie,
-
Z wybranym Oferentem zostanie zawarta umowa w formie pisemnej pod rygorem nieważności,
-
Zamawiający unieważni postępowanie, jeżeli nie wpłynie żadna ważna oferta.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.
-
W przypadku unieważnienia postępowania, Zamawiający niezwłocznie zamieści informację na stronie internetowej, na której opublikowane zostało ogłoszenie.
-
W przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
11. Umowa i warunki zmiany umowy
-
Projekt umowy stanowi załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego.
-
Udzielenie zamówienia wymaga podpisania umowy pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą,
-
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy, w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. W przypadku, gdy okoliczności „siły wyższej” uniemożliwią którejkolwiek ze stron chwilowe wykonanie zobowiązań umownych, ustalone terminy zobowiązań umownych będą przesunięte o czas trwania okoliczności „siły wyższej” oraz odpowiednio o czas trwania jej skutków. Jako „siłę wyższą” rozumie się wydarzenia i okoliczności nadzwyczajne, nieprzewidywalne, niezależne od woli i intencji którejkolwiek ze Stron umowy. Zmiana jest możliwa także w zakresie w jakim jest niezbędna do zrealizowania zamówień zgodnie z obowiązującym prawem.
12. Wszystkie zapytania dotyczące postępowania należy kierować w formie elektronicznej na adres: sdm.raclawice@gmail.com
Załączniki:
Zał. Nr 1. formularz ofertowy
Zał. Nr 2. przedmiar
Zał. Nr 3. Program konserwatorski
Zał. Nr 4 wykaz robót
Zał. Nr 5. projekt umowy.
Zał. Nr.6 Pozwolenie konserwatorskie
Zał. Nr.7 Protokół z wizji lokalnej
Proboszcz Parafii
ks. Józef Gałecki
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Piotra i Pawła w Racławicach, Racławice 48, 32-222 Racławice, kontakt: pod adresem e-mail sdm.raclawice@gmail.com lub pocztą tradycyjną na adres: Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Piotra i Pawła w Racławicach, Racławice 48, 32-222 Racławice.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na postawie art. 6 ust 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia „Wykonanie konserwacji ołtarza bocznego z obrazami znajdującego się w kościele parafialnym p.w. śś Piotra i Pawła w Racławicach
-
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym osobom lub podmiotom.
-
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja z realizacji projektu „Wykonanie konserwacji ołtarza bocznego z obrazami znajdującego się w kościele parafialnym p.w. śś Piotra i Pawła w Racławicach.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz trwałości projektu (jeżeli dotyczy),
-
Podanie przez Pani/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest warunkiem ważności oferty oraz konieczne do realizacji umowy.
-
Przysługuje Pani/Pana prawo do:
-
dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
-
sprostowania (poprawiania) swoich danych,
-
usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania,
-
przenoszenia danych,
-
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
-
-
nie przysługuje Pani/Pana
-
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
-
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.
Uwaga!!! – załącznik nr 3 „Program konserwatorski”, ze względu na rozmiar i ograniczenia serwera hostującego jest dostępny na stronie Urzędu Gminy Racławice